Μενού

Πολιτική Ποιότητας

Πολιτική Ποιότητας

Πολιτική Ποιότητας του Π.Μ.Σ.

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) «Αθλητικός Τουρισμός, Οργάνωση Δρωμένων, Χορός» υιοθετεί και εφαρμόζει πολιτική ποιότητας πλήρως εναρμονισμένη με την πολιτική ποιότητας του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, καθώς και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Η σχετική δήλωση έχει εγκριθεί από τη Συνέλευση του Τμήματος και είναι αναρτημένη στην επίσημη ιστοσελίδα του.

Το Τμήμα, σε συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος, έχει διαμορφώσει ένα συνεκτικό πλαίσιο ποιότητας για το σύνολο των προγραμμάτων του (Προπτυχιακό, Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά), το οποίο εστιάζει στη συνεχή βελτίωση και την εκπλήρωση του στρατηγικού οράματος του Δ.Π.Θ.

Στρατηγική Ενσωμάτωσης & Στόχοι

Το Π.Μ.Σ. εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, προάγοντας τη γνώση, την έρευνα, και την εξειδίκευση σε σύγχρονες θεωρητικές και εφαρμοσμένες επιστημονικές περιοχές. Αποσκοπεί στην κάλυψη αναγκών εκπαίδευσης, έρευνας και ανάπτυξης, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Το πρόγραμμα δεσμεύεται σε μια πολιτική ποιότητας που:

  • Υποστηρίζει την ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία και το γνωστικό του αντικείμενο,
  • Υλοποιεί σαφώς διατυπωμένους στρατηγικούς στόχους,
  • Θέτει τις κατάλληλες διαδικασίες για την επίτευξή τους,
  • Στοχεύει στη συνεχή του βελτίωση.

Αρχές Λειτουργίας του Π.Μ.Σ.

Το Π.Μ.Σ. σχεδιάζεται, επανεξετάζεται και εξελίσσεται με διαφάνεια και με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων ώστε:

  • Να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες επιστημονικές και διδακτικές απαιτήσεις.
  • Να εξασφαλίζει την απόκτηση προσόντων σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  • Να προάγει την επιστημονική γνώση και τη διεπιστημονική προσέγγιση στους τομείς του Αθλητικού Τουρισμού, της Οργάνωσης Δρωμένων και του Χορού.
  • Να προσφέρει εξειδικευμένη κατάρτιση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, ενισχύοντας τη δυνατότητα των αποφοίτων να παράγουν νέα γνώση, είτε μέσω αυτόνομης έρευνας είτε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Διασφάλιση Ποιότητας Διδακτικού και Ερευνητικού Έργου

Το Π.Μ.Σ. «Αθλητικός Τουρισμός, Οργάνωση Δρωμένων, Χορός» εφαρμόζει ολοκληρωμένο σύστημα διασφάλισης ποιότητας, σε πλήρη εναρμόνιση με την πολιτική ποιότητας του Τμήματος και του Ιδρύματος, το οποίο περιλαμβάνει διαδικασίες και πρακτικές που αφορούν:

Στο Διδακτικό Έργο:

  • Επιλογή διδασκόντων σύμφωνα με τις προβλέψεις της σχετικής νομοθεσίας.
  • Αποτίμηση του διδακτικού έργου σε εξαμηνιαία βάση από τους φοιτητές/τριες.
  • Συμμετοχή στην εσωτερική αξιολόγηση όπως αυτή συντονίζεται από τη ΜΟ.ΔΙ.Π. του Δ.Π.Θ.
  • Υιοθέτηση φοιτητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας.
  • Παρακολούθηση της προόδου των φοιτητών/τριών καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών.
  • Ενθάρρυνση για συμμετοχή σε επιστημονικές δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις σε Πανελλήνια και Διεθνή συνέδρια.
  • Διασφάλιση προσβασιμότητας σε μαθησιακούς πόρους.
  • Εφαρμογή του θεσμού του Ακαδημαϊκού Συμβούλου Σπουδών.
  • Συμμετοχή στο Βραβείο Εξαίρετης Διδασκαλίας του Δ.Π.Θ.
  • Προώθηση κουλτούρας συνεργασίας και συμμετοχής, με σεβασμό και επίλυση ζητημάτων βάσει του Κανονισμού Διαχείρισης Παραπόνων και Ενστάσεων.

Στην Ποιότητα του Ερευνητικού Έργου:

  • Ενίσχυση της εξωστρέφειας, μέσω συνεργασιών εντός και εκτός Ιδρύματος.
  • Συμμετοχή σε ελληνικά και διεθνή Επιστημονικά Συνέδρια, ερευνητικά προγράμματα και συνεργασίες.
  • Υποστήριξη διεθνούς κινητικότητας του διδακτικού προσωπικού.
  • Αναζήτηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης (ερευνητικά προγράμματα, χορηγίες, δωρεές).
  • Ενθάρρυνση για παραγωγή έρευνας υψηλού επιπέδου με διεθνή αναγνώριση.
  • Σύνδεση διδασκαλίας με την ερευνητική δραστηριότητα.

Συμπληρωματικές Ενέργειες Ποιότητας:

  • Παρακολούθηση επαγγελματικής αποκατάστασης αποφοίτων, με τακτική πληροφόρηση των ενεργών φοιτητών.
  • Ρύθμιση αριθμού εισακτέων ανάλογα με τις διαθέσιμες υποδομές και το προσωπικό, για εξασφάλιση της ποιότητας σπουδών.
  • Συνεχής βελτίωση του Π.Μ.Σ. σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας.
  • Διαφάνεια και διάχυση της πολιτικής ποιότητας, με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων.
  • Τακτική επικαιροποίηση της ιστοσελίδας, ώστε να αποτελεί αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης για φοιτητές/τριες και υποψηφίους/ες.

Προγραμματισμός Στόχων & Δράσεων

Το Π.Μ.Σ. «Αθλητικός Τουρισμός, Οργάνωση Δρωμένων, Χορός» έχει καταρτίσει στοχοθεσία ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο της ΕΘΑΑΕ, η οποία περιλαμβάνει:

  • στρατηγικούς στόχους,
  • επιμέρους στόχους ποιότητας,
  • ενέργειες υλοποίησης,
  • υπεύθυνα πρόσωπα και
  • σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Ο προγραμματισμός δράσεων συνδέεται άμεσα με τον στρατηγικό σχεδιασμό του Τμήματος και του Ιδρύματος, υποστηρίζοντας τη συνεχή βελτίωση του προγράμματος.

Τρόποι Επικοινωνίας της Πολιτικής Ποιότητας

Στο πλαίσιο του Εγχειριδίου Ποιότητας Ε.Σ.Δ.Π. του Δ.Π.Θ., το Π.Μ.Σ. δημοσιοποιεί με σαφήνεια, εγκυρότητα και διαφάνεια τις δράσεις και την πολιτική του για τη διασφάλιση της ποιότητας, μέσω των εξής καναλιών:

Επίσημα Ψηφιακά Μέσα:

  • Ιστοσελίδα Π.Μ.Σ.: stourdance.phyed.duth.gr
  • Ιστοσελίδα Τμήματος: phyed.duth.gr
  • Πλατφόρμα eClass: eclass.duth.gr
  • Ηλεκτρονική Γραμματεία: unistudent.duth.gr
  • Δομές ΔΠΘ: Career Office, Μονάδα Καινοτομίας, Europe Direct, Σύλλογος Αποφοίτων

Συμπληρωματικοί Τρόποι:

  • Έντυπο και ψηφιακό ενημερωτικό υλικό σε εκδηλώσεις και δράσεις
  • Δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο και συνεντεύξεις στα Μ.Μ.Ε.
  • Πίνακες ανακοινώσεων του Τμήματος και του Π.Μ.Σ.

Οι νεοεισερχόμενοι φοιτητές ενημερώνονται για την πολιτική ποιότητας τόσο μέσω του ιστότοπου όσο και κατά τις τελετές υποδοχής.

Πολιτική Υποστήριξης & Ανάπτυξης Προσωπικού

Το Π.Μ.Σ. δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην υποστήριξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του – τόσο διδακτικού όσο και διοικητικού.

Α) Διδακτικό Προσωπικό

Τα μέλη Δ.Ε.Π., οι εντεταλμένοι και οι επισκέπτες καθηγητές:

  • Ενημερώνονται για επιμορφωτικές δράσεις της ΜΟ.ΔΙ.Π. και ενθαρρύνονται να συμμετέχουν.
  • Εκπαιδεύονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες (π.χ. Υπολογιστικό Κέντρο) στη χρήση εργαλείων όπως Universis, eClass, Zoom, ΟΠΣ ΜΟΔΙΠ.
  • Έχουν πρόσβαση στην Εργαλειοθήκη του Πανεπιστημιακού (Toolkit v1.1) με πόρους για συμπεριληπτική, φοιτητοκεντρική διδασκαλία.
  • Συμμετέχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας & Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΜΑ.) (ctl.duth.gr).
  • Έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη σειρά εκπαιδευτικών βίντεο για «Ισότιμη πρόσβαση και Συμπερίληψη» και υλικό της ESU για καινοτόμες τεχνικές διδασκαλίας (modip.duth.gr).

Β) Διοικητικό Προσωπικό

Τα μέλη του διοικητικού προσωπικού, αναλόγως:

  • Ενημερώνονται για επιμορφωτικές πρωτοβουλίες της ΜΟ.ΔΙ.Π.
  • Εκπαιδεύονται στη χρήση των βασικών ψηφιακών εργαλείων.
  • Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε επιμορφώσεις σχετικές με το αντικείμενό τους, με διευκόλυνση της συμμετοχής τους όπου απαιτείται.